Ardha Matsyendrasana

Ardha înseamnă jumătate, iar Matsyendra înseamnă Domnul peştilor.

Matsyendrasana şi Ardha Matsyendrasana şi-au primit numele după marele yoghin Matsyendranatha, care stătea cu preponderenţă în această postură în această postură. În general se ştie că starea de sănătate a coloanei vertebrale se reflectă asupra stării fizice a întregului corp.

Coloana vertebrală este considerată în yoga, ca având o mare importanţă, fiind numită axul fiinţei. Pentru a-l menţine într-o stare de sănătate perfectă trebuie să realizăm asane care să plieze coloana în toate felurile.

Exitsă 6 modalităţi de a îndoi coloana vertebrală: în faţă, în spate, lateral, la stânga şi la dreapta şi răsucind-o spre stânga şi spre dreapta.

Prin realizarea aceste asane se realizează răsucirea coloanei vertebrale către stânga şi dreapta.

Această asană se realizează polar, adică mai întâi se realizează răsucirea în sensul acelor de ceasornic (sens yin), iar după o pauză de conştientizare se realizează răsucirea în sensul invers acelor de ceasornic (sens yang).

Efecte binefăcătoare

În plan fizic

Binefacerile acestei posturi decurg din:

  • torsiunea amplă a coloanei într-un sens şi în celălalt
  • comprimarea alternativă a unei jumătăţi a abdomenului.

Postura are efecte benefice asupra muşchilor, ligamentelor, nervilor, asupra coloanei vertebrale, asupra glandelor suprarenale şi a tiroidei.

Tonifică viscerele abdominale, măreşte apetitul.

În plan subtil

Trezeşte o stare de puritate lăuntrică şi de elevare beatifică.

Evenimente

Curs Yoga[mai mult]
Săptămâna Îngerilor şi a Arhanghelilor[mai mult]
Curs de Ayurveda[mai mult]
Curs de comuniune cu entităţile angelice[mai mult]
Ziua Internațională Yoga[mai mult]
Săptămâna Spiritualităţii[mai mult]
[toate evenimentele]